SMART ATTACHMENTS
Twijfelt u nog welke smart attachment u nodig heeft om uw wagen, in combinatie met de NRGkick, op te laden? Hieronder hebben wij de verschillende types in een overzichtelijke tabel gegoten.
Type | 32A – 5polig | 32A – 3polig | 16A – 5polig | 16A – 3polig | 230V Schuko |
fases | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |
max. laadstroom | 32A | 32A | 16A | 16A | 13A |
max. laadvermogen | 22 kW | 7.4 kW | 11 kW | 3.7 kW | 3 kW |
IN DE PRAKTIJK
Niet enkel op papier is de nieuwe NRGkick een snelheidmonster, de NRGkick is getest op 5 uiteenlopende wagens en de resultaten spreken voor zich.
32A – 5polig |
16A – 5polig |
16A – 3polig |
230V Schuko |
|
---|---|---|---|---|
Tesla Model 3 Standard |
Fases 3 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 3 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Renault Zoe R135 |
Fases 3 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 3 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
e-Golf (2018) |
Fases 2 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 2 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Peugeot e-208 |
Fases 3 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 3 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases 1 Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Nissan Leaf e+ |
Fases Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
Fases Vermogen Laadtijd Tijdsbesparing |
HET VERSCHIL MET ..
Wat het opladen van elektrische auto’s betreft, hebt u keuze te over: ofwel rijdt u met een permanent aangesloten laadkabel naar een openbaar laadstation, ofwel laadt u uw auto op aan een openbaar laadstation, ofwel installeert u zelf thuis een wallbox, ofwel vertrouwt u op een mobiel laadapparaat. Maar waar zitten nu precies de verschillen?
Mobiele laadeenheid
Mobiele laadeenheid
Mobiele oplaadeenheden worden niet permanent geïnstalleerd, maar worden gewoon in een standaard stopcontact gestoken en zo in werking gesteld. Mobiele eenheden, met een capaciteit tot 22 kW, hebben dezelfde laadcapaciteiten als permanent geïnstalleerde wallboxen, maar hebben het bijkomende voordeel dat ze kunnen worden losgekoppeld en meegenomen. Ze bieden dus meer flexibiliteit dan wallboxen, omdat ze gemakkelijk bij elk standaard stopcontact in gebruik kunnen worden genomen. NRGkick behoort ook tot de categorie van mobiele oplaadeenheden die handig kunnen worden meegenomen op reis, van elke stroombron een oplaadstation maken en zelfs opladen bij openbare oplaadpunten mogelijk maken.
Permanente laadstations
Permanente laadstations
Laadkabels kunnen permanent worden geïntegreerd in permanente laadstations. Na een autorisatie (bv. met een klantenkaart) kan het opladen worden gestart.
Publieke laadpaal
Publieke laadpaal
Net als laadstations zijn laadpalen openbaar toegankelijk, maar hebben ze geen permanent geïnstalleerde laadkabel. In de regel zijn hier alleen Type 2-aansluitingen te vinden, waarmee de elektrische auto met een extra laadkabel kan worden opgeladen. Deze kabel (Type 2 naar Type 2) moet echter door de klant worden meegenomen en is niet standaard in elke auto aanwezig.
Private wallbox
Private wallbox
Wallbox verwijst naar een permanent geïnstalleerd laadstation voor particuliere eindklanten thuis. Afhankelijk van de aanbieder zijn deze verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen – met laadvermogens tot 22 kw. Omdat ze permanent aan de muur van het huis worden bevestigd, kunnen ze niet worden meegenomen en zijn ze alleen voor gebruik thuis. Bovendien overtuigen ze vaak met lage aanschafkosten, maar vereisen ze vaak een aparte aardlekbeveiliging en kostenintensieve installatie, inbedrijfstelling en onderhoud.